METALGEARSOLID 4 METALGEARSOLID 4
تاریخ : دو شنبه 30 خرداد 1390
نویسنده : Oda Pardeks
نکته جالب دیگری که تا به حال به آن اشاره هایی شده است، مبارزات روحی است که بین اسنیک و دشمنانش به وقوع می پیوندند. در واقع در طول بازی، شما باید به احساسات اسنیک و دیگر افراد نیز توجه داشته باشید. چرا که این احساسات نقش مهمی در بازی ایفا می کنند. تا کنون اطلاعات زیادی در مورد چگونگی عملکرد سیستم احساسات فاش نشده است. اما اینطور که گفته شده سازندگان، برای القا هر چه بهتر این احساسات به بازیکن با روان پزشکان مشورت می کنند.

تا به حال در تمام نسخه های اول تا سوم بازی، اصل کلی بازی به این صورت بوده است که تنها دو دسته از افراد وجود داشته اند. دسته اول با شما دوست بودند و دسته دوم هم دشمن بودند. در واقع اسنیک در برابر دشمنان مشخصی قرار داشته است. اما در این نسخه اوضاع کمی متفاوت است. گروه های بیشتری در بازی وجود دارند که دوستی و دشمنی آن ها با شما به دست خودتان است. روابط بین اسنیک و این گروه ها در طول بازی قابل تغییر است و بسته به نوع رفتار شما با آن ها است. این ایده واقعا جالب است و استفاده آن در چنین بازی ای می تواند محصولی فوق العاده را ایجاد کند.

دوربین بازی نیز قسمت دیگری است که در این نسخه کمی دچار تحول می شود. در 3 نسخه قبل شما به طور کلی از بالای شخصیت اصلی او را کنترل می کردید. اما سازندگان تصمیم گرفته اند که دوربین را به صورت سوم شخص در آورند و شما باید از این به بعد باید از پشت سر اسنیک را کنترل کنید. در Metal Gear Solid 3: Subsistence. نسخه ای آزمایشی از دوربین MGS4 گنجانده شده بود و خوشبختانه با استقبال خوبی هم روبرو شد.

سیستم استتار نسخه سوم بازی اکنون به صورتی ساده تر در بازی گنجانده شده است. در واقع اسنیک برای استتار تنها یک پوشش به نام Octocamo در اختیار دارد که مانند پوست آفتاب پرست، به رنگ محیط در می آید و کاری می کند که اسنیک دیده نشود. در این نسخه اسنیک تنها نیست و یک ربات به نام Metal Gear Mk.II او را در ماموریت مهمش برای نجات دنیا همراهی می کند. این ربات که نمونه ای ساده از پروژه Metal Gear است قابلیت های بسیاری دارد و کمک بسیار بزرگی برای اسنیک است. این ربات تجهیزات نظامی اسنیک را تامین می کند، در مبارزات به او کمک می کند، می تواند وضعیت سربازان و مشخصات آن ها را تائین کند، مناطق خاص را شناسایی کند و کار های بسیار دیگری که هنوز معلوم نیستند. این رباط توسط Otacon، دوست وفادار اسنیک که در نسخه های یک و دو به او کمک بسیاری می کرد، ساخته شده است تا به اسنیک در آخرین ماموریتش کمک کند. MK.II از مکانی امن به دست خود Otacon کنترل می شود. اینطور که گفته شده در MGS این ربات به عنوان پل ارتباط شما با دیگران است و احتمالا دیگر خبری از Codec قدیمی نیست که برای رد و بدل صحبت ها در نظر گرفته شده بود.






در این نسخه ربات ها نیز به دشمنان شما اضافه شده اند.
تا به حال چیز زیادی در مورد اسلحه های بازی مشخص نشده است. اما طبق گفته های خود کوجیما در این نسخه تعدادی از سلاح های فعلی و امروزی از جمله M4 گنجانده شده اند. با توجه به اینکه بازی در آینده به وقوع می پیوندد بقیه سلاح ها نیز با استفاده از قدرت تخیل تیم به وجود آمده اند. هنوز چیز زیادی در مورد دشمنان نیز فاش نشده است و دوستداران بازی تا به حال تنها از وجود ربات هایی به نام Gekko مطلع شده اند که مدل ساده ای از Metal Gear هستند و با وجود پاهای دراز و قویش بسیار خطرناک هستند. این ربات بلند قد و رعنا توسط سلاح های هسته ای نیز تجهیز شده اند که بسیار به درد ترکاندن انسان هایی مثل اسنیک می خورند.

اگر فیلم های پخش شده از بازی را دیده باشید، حتما تا به حال به چشم های اسنیک توجه کرده اید. چه بر سر چشم های اسنیک آمده است؟ جواب این سوال نیز دوباره به مخترع ارجمند، جناب آقای Otacon بر می گردد. او وقتی متوجه مشکل چشم های اسنیک می شود، دست به اختراع چشمی مکانیکی ای میزند که احتمالا قابلیت های جالبی هم دارد. فرض کنید با کمک این چشم که با نام Solid Eye شناخته می شود، بتوانید از مادون قرمز استفاده کنید یا سیستم Night Vision ای همراه این چشم باشد که به شما کمک کند مکان های تاریک را به وضوح ببینید. البته هنوز اطلاعات چندان کاملی در مورد این چشم ها به دست نیامده است.

سازندگان سعی کرده اند سیستم نشانه گیری بازی را نیز در این نسخه بهبود بخشند. به طوری که شما بتوانید به راحتی در حالت سوم شخص شلیک کنید. البته حالت اول شخص نیز هنوز در بازی وجود دارد تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید و بتوانید دقیق تر هدف گیری کنید و مغز دشمنان را متلاشی کنید. اینطور که خود کوجیما گفته حساس بودن دسته های PS3 به حرکت برای آن ها یک شوک بزرگ بوده است و با این وضع مجبورند ساعت ها وقت صرف کنند تا بتوانند به خوبی از این کنترل استفاده کنند. با این وجود اگر بازی کمی به تاخیر بیفتد نباید تعجب کنید.






چشم سمت راست اسنیک یک چشم مکانیکی به نام Solid Eye است.
حالت دوم که به گفته خود کوجیما واقعا جذاب است، حالتی است که در آن اسنیک در برابر دشمنانش قرار می گیرد. در این حالت یکی از بازیکن ها نقش اسنیک را دارد و بقیه هم به عنوان سرباز ها باید سعی کنند او را دستگیر کنند. اگر شما در نقش اسنیک قرار بگیرید که مثل همیشه سعی می کنید دشمنان خود را از بین ببرید. اما وقتی که در نقش یکی از دشمنان او قرار بگیرید اوضاع کاملا فرق می کند. در این حالت می تواند کاملا احساس کنید که وقتی در نقش اسنیک دشمنان را از بین می برید، آن ها چه احساسی دارند. سازندگان تصمیم دارند شما را کاملا با احساس دشمنان آشنا کنند.

اگر تا به حال بازی های این سری را انجام داده باشید حتما به خاطر دارید وقتی که در زیر جعبه های مشهور MGS مخفی می شدید، یا زمانی که سعی می کردید با ایجاد صدا توجه دشمنان را جلب کنید و آن ها را به سمت خود بکشانید. حتما آن صحنه هایی هم به خاطر دارید که با گذاشتن مواردی مثل مجلات مختلف بروی زمین دشمنان را مشغول می کرد و ناگهان آن ها را غافلگیر می کردید. اگر در نقش دشمنان اسنیک قرار بگیرید، مجبورید این بلا ها را تجربه کنید و از آن ها تا می توانید لذت ببرید. برای مثال اگر اسنیک صدا ایجاد کند شخصیت شما ناخواسته به طرف صدا کشیده می شود یا اگر اسنیک در زیر جعبه مخفی شده باشد و شما هم بدانید که او کجا است تا زمانی که به نحوی لو برود نمی توانید او را شناسایی کنید. این نکته ها واقعا می تواند رنج آور باشد اما به شما اجازه می دهد که درک کنید دشمنان چه می کشند وقتی که آن ها را به صورت کاملا ناجوانمردانه سرگرم خواندن مجله می کردید و از پشت غافلگیرشان می کردید.





امروزه با توجه به قابلیت سخت افزاری کنسول های نسل بعد، در کنار روند بازی، گرافیک به یک امر بسیار مهم تبدیل شده است و گرافیک عالی می تواند یکی از مهمترین دلیل های موفقیت یک بازی باشد. اینطور که گفته شده تمام فیلم های عرضه شده از بازی تاکنون توسط موتور خود بازی ایجاد شده اند و به صورت از قبل رندر شده نیستند. با توجه به این گفته ها به راحتی می توان گفت که MGS4 از نظر گرافیکی، در بین بازی های کنسول های نسل بعد، یکی از بهترین ها است و از بسیاری از بازی ها یک سر و گردن بهتر است. اولین نکته فوق العاده طراحی شخصیت های اصلی است. به طوری که کوچکترین جزئیات آن ها نیز دیده می شود. محیط ها نیز بسیار عالی طراحی شده اند و به نکات بسیار ریزی در آن ها توجه شده است. این طور که گفته شده رفتار های دشمنان نیز بسیار واقعی تر شده است. برای مثال وقتی آن ها شما را می بینند، تعجب و ترس در صورتشان به معنی کامل دیده می شود. با این وجود دیگر نیازی به علامت سوال و تعجب هایی مسخره ای نیست که در نسخه های قبلی بالا کله دشمنان دیده می شد.


اینطور که از فیلم های پخش شده بر می آید، گرافیک بازی باید عالی باشد.
همانطور که ذکر شد در این نسخه محیط بازی کاملا تغییر پذیر است. با این وجود انتظار هواداران برای وجود یک فیزیک قوی در بازی، چندان دور از انتظار نیست. با توجه به شواهد احتمالا این انتظار آن ها نیز برآورده خواهد شد. برای اینکه فیزیک قوی بازی را کاملا درک کرد می توان به یک مثال اشاره کرد. ساختمان متروکه ای را در نظر بگیرید که هر لحظه ممکن است بریزد. اگر یک انفجار در فاصله دوری نسبت به این خانه رخ بدهد، باز هم ممکن است تششعات آن باعث ریختن این ساختمان شود. به راستی اگر چنین جزئیاتی در بازی وجود داشته باشند می توانند تحولی را در صنعت بازی ها ایجاد کنند. البته هنوز برای پیش بینی کمی زود است و دوستداران این بازی باید به اطلاعات کنونی اکتفا کنند. خود را آماده کنید تا برای سال 2007 همراه با اسنیک به مبارزه با تعداد کثیری از ربات های Metal Gear بروید که در همه جای دنیا پخش شده اند. اینطور که سازندگان قول داده اند دموی قابل بازی این نسخه در E3 سال بعد در دسترس عموم قرار می گیرد.



|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید